Dramatik

Er du interesseret i at spille skuespil og bruge din krop og fantasi? Har du mod på at arbejde selvstændigt og udfordre dig selv?

I dramatik på C-niveau arbejder vi både praktisk og teoretisk med forskellige teater- og skuespilformer, vi overværer professionelle skuespilleres arbejde og frem for alt arbejder vi kreativt og selvstændigt med at opsætte kortere og længere forestillinger for hinanden. Sidst på året kulminerer arbejdet med en dramaaften, hvor forældre, klassekammerater og lærere inviteres til en uforglemmelig aften.

I dramatik på B-niveau bygger vi videre på de kompetencer der er opnået på C-niveau. Vi stifter bekendtskab med ældre og nyere teaterformer og performance, besøger professionelle teatre i København og omegn og arbejder på to større projekter, der opføres på dramaaftener.

Dramatik henvender sig ikke kun til skuespilleren, men også til eleven, der har lyst til at udfolde sine evner i forskellige kunstneriske skabelses-processer, lege med kreativiteten eller måske bare øve sig i at stå frem og tale for en større forsamling.

Dramatik C

Se læreplanen for Dramatik C

• Der gives en mundtlig karakter.
  • Du kan komme til mundtlig eksamen.

Dramatik B

Se læreplanen for Dramatik B

• Der gives en mundtlig karakter.
  • Du kan komme til mundtlig eksamen.