Kære alle sammen!

Opdaterede rammer for adfærd på AG med virkning pr. 29/11-2021. Idet de generelle retningslinjer er blevet opdateret, får I hermed opdaterede retningslinjer for adfærd på Allerød Gymnasium. I bedes derfor læse nedenstående retningslinjer/regler grundigt, for vi skal stadig være opmærksomme på, at der kan ske smittespredning af Coronavirus, hvis vi ikke passer på hinanden.

Fra mandag den 29. november 2021 skal der fremvises gyldigt Corona pas på Allerød Gymnasium. Det gælder både elever, personale og besøgende. Det har Folketingets epidemiudvalg besluttet efter indstilling fra Epidemikommissionen.

Følgende vil være undtaget for krav om fremvisning af gyldigt Corona pas:

• Personer, der kan fremvise dokumentation udstedt og underskrevet af et kommunalt borgerservicecenter for at være undtaget fra at få foretaget en COVID-19-test.
  • Personer under 15 år.
  • Personer, skolen vurderer ikke omfattet af sundhedsmyndighedernes anbefalinger om selvisolation af smittede, selvom personen har et positivt testresultat af en PCR-test, der er mindre end 14 dage gammelt. Elever, der har været smittede, skal kontakte skolens kontor på tlf. 48177555 eller på info@allgym.dk 48 timer efter de er symptomfri for at få foretaget denne vurdering.

Skolen vil mindst to gange ugentligt gennemføre kontrol af Corona pas. Såfremt elever ikke kan fremvise et gyldigt Corona pas, kan de ikke få adgang til skolens lokaliteter. Man skal altid kunne forevise Corona pas på forlangende.

Vi gør opmærksom på, at der pt. kan være ventetid på både Corona PCR- og hurtigtest, hvorfor de elever, der har behov for at fremvise en negativ test i god tid inden undervisning bør planlægge tiden til at blive testet.

Skolen kan ikke tilbyde nødundervisning til elever, som ikke kan fremvise gyldigt coronapas.

For at mindske smittespredningen skal vi sammen sikre en god hygiejne og fornuftig adfærd ved at følge Sundhedsstyrelsens forholdsregler for at undgå, at der opstår smittespredning og sygdom blandt personale og elever.

Sundhedsstyrelsens generelle råd er:

Vask dine hænder tit, eller brug håndsprit

– Host eller nys i dit ærme

Undgå håndtryk, kindkys og kram – begræns den fysiske kontakt

Vær opmærksom på rengøring – både hjemme og på skolen/arbejdspladsen

Hold afstand og bed andre tage hensyn

I kan læse mere om de nye retningslinjer på: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/nov/211126-coronapas-indfoeres-paa-ungdoms–og-voksenuddannelser

Mvh

Anders