Covid-19 på AG

Den 9/6 er vi blevet orienteret om, at to af vores elever er blevet testet positiv for Covid-19 ved en PCR test. Eleverne er i isolation, og vi har ved særskilt brev i E-boks informeret alle, som er nær kontakt med den smittede, om behovet for at lade sig teste for Corona-virus og gå i selvisolation.

Hvis du/I ikke har modtaget sådan et brev via E-boks, er det fordi du/I efter vores vurdering ikke har været i nær kontakt med den smittede.

Alle andre, der ikke har været i nær kontakt med den smittede, kan komme i skole, men de skal være ekstra opmærksomme på sygdomstegn de næste 14 dage. Husk de generelle råd om god hygiejne. Hvis du bliver syg, skal du dog blive hjemme og bestille tid til en test.

Du kan læse om, hvordan du bliver testet.

Fortsat stort fokus på hygiejne, rengøring og tryg hverdag

Allerød Gymnasium er fortsat åbent og vi følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger tæt og bliver ved med at have stort fokus på hygiejne og rengøring. Vi håber hermed at kunne forhindre yderligere smitte.

Situationen vil uden tvivl påvirke vores hverdag, men vi forsøger at mindske ulempen mest muligt for alle.

Jeg er klar over, at situationen kan give anledning til både bekymring og besvær og I må endelig tage kontakt til skolen, hvis I har spørgsmål i forhold til ovenstående.

Anders Wind

Du kan finde mere information i Sundhedsstyrelsens materiale:

Nær kontakt til en smittet person

Information til forældre

Typiske symptomer

De typiske symptomer på corona-smitte er til at begynde med ondt i halsen, forkølelse, alment ubehag, muskelsmerter og evt. let tør hoste. Det ligner influenza og almindelige infektioner i luftvejene. Hvis man oplever nogle af disse symptomer, skal man ringe til sin læge.

Stoppet næse eller løbenæse uden andre symptomer er ikke typisk for corona.