Lykke Friis på besøg

EU- og Tysklandsekspert Lykke Friis besøgte Allerød Gymnasium torsdag d. 12/1, hvor hun holdt foredrag for hele gymnasiet. Foredraget omhandlede EU i en tid, hvor vi står over for den største krise siden Anden Verdenskrig. Det var gymnasiets sprogudvalg, der havde inviteret Lykke Friis for også at sætte fokus på, hvad gode sprogkundskaber kan føre til. Lykke Friis fortalte eleverne om sin egen baggrund og om sine mange oplevelser, arbejdsrelaterede såvel som personlige, som hendes tyskkundskaber har givet hende. ”Vi kan godt klare os med engelsk, men hvis vi virkelig skal ramme folks hjerter, skal vi gøre det ved at lære deres sprog”, sagde Lykke Friis og opfordrede eleverne til at kaste sig ud i at anvende og vedligeholde de fremmedsprog, de lærer i gymnasiet.