Torsdag d. 18. januar 2024 afholder vi orienteringsaften kl. 19.00.

Program

Kl. 19-20: Fælles velkomst og orientering v. vores to elevværter, der styrer os sikkert igennem de forskellige indslag:

· Præsentation af AG ved rektor Anders Wind

· Musikalske indslag fra skolens musikklasser

· Information om gymnasiet ved studievejlederne

· Musikalsk indslag fra musicalbandet

· To 1.g-elever fortæller om skolens liv.

Kl. 20-21. Præsentationer af vores studieretninger i faglokalerne:

I dette tidsrum er det muligt at opleve to valgfrie smagsprøver på, hvad der sker i vores forskellige studieretninger. Hver smagsprøve tager ca. 15-20 minutter. En klokke annoncerer, når præsentationerne i lokalerne starter.

Fra kl. 20 frem til 22: Åbent hus – oplev skolens liv!

· Fagboder med naturvidenskabelige-, samfundsfaglige og sprogaktiviteter.

· Adskillige boder, der viser de kunstneriske og humanistiske fag.

· Aktiviteter i idrætshallen, drama, billedkunst og musik

· Område, hvor elevdrevne klubber og boder er klar til at vise og fortælle

· Boder med studievejledning, læse – skrivevejledning, studiecenteret og ledelse.

· Bod med Team Danmark

· Kage og Kaffeboder

Vi glæder os til at se jer!

Hør om studieretninger

Der er mange studieretninger at vælge i mellem, og derfor får du til orienteringsaften mulighed for at stille alle de spørgsmål, du har til de studieretninger, du overvejer. Lærere og elever er klar til besvare dine spørgsmål.

Se gymnasiet

Orienteringsaftenen er også en god mulighed for at se gymnasiet med egne øjne. Du kan få en guidet rundvisning, eller du kan gå på opdagelse på egen hånd. Gå en tur i vores science-fløj, se vores idrætsfaciliteter, kig ind i vores lydstudie og besøg vores auditorier og studiecenter.

Hils på rektor, elever og lærere

Til orienteringsaften har du mulighed for at tale med både gymnasiets rektor, nuværende elever og nogle af dine kommende lærere. Elevrådet står klar til at fortælle dig om skolens faglige og sociale liv. Vores læsevejledere og studievejledere er også tilstede og klar til besvare de spørgsmål, du har.

Hør om vores mange tilbud

Når du kommer til orienteringsaften får du et indblik i nogle af de mange aktiviteter og tilbud, som gymnasiet byder på. Vi fortæller blandt andet om studieture, lektiecafé og AG Sport. Du kan også høre om AG Master Classes for særligt talentfulde elever. Dyrker du sport på eliteniveau kan du også høre om vores Team Danmark-ordning.

Vi glæder os til at vise dig vores gymnasium!

Tilmeld dit mobilnummer, så sender vi dig en SMS en uge før og en dag før orienteringsaften. Så er du sikker på, at du ikke glemmer det.

Følg livet på gymnasiet

Følg gymnasiet på Facebook og få et indblik i, hvordan det faglige og sociale liv er. På Snapchat og Instagram poster gymnasiets elever selv opslag og stories fra hverdagen.