Her er højt til loftet og plads til alle

Vi har et unikt fællesskab på gymnasiet. Her er plads til dig, uanset hvem du er. Fællesskabet er bundet sammen af de mange sociale arrangementer, som foregår på skolen året rundt. På AG kan du være helt sikker på, at du få en masse nye venner både i din klasse og uden for din klasse.

Elevdemokrati

Allerød Gymasium er dit gymnasium! Du har mulighed for at sætte dit helt personlige præg på skolen gennem vores elevråd og mange udvalg. Elevrådet består af elever fra alle tre årgange, og der sidder altid en repræsentant fra elevrådet i hvert af de mindre udvalg, såsom gallaudvalget, fællesudvalget, IT-udvalget og pædagogisk udvalg.

Morgensamlinger

Hver uge samles alle elever og lærere til morgensamling for at høre, hvad der rører sig på skolen. Elever fra morgensamlingsudvalget står for programmet. På morgensamlingen får du bl.a. info om den kommende fest, talentcafé, AG LAN-Night eller lignende. Vil du låne mikrofonen og annoncere noget, der sker på skolen, kan du altid skrive til morgensamlingsudvalget på Lectio. Så får du ordet den kommende uge.

Talentaftener

To gange om året er der livemusik på skolen om aftenen. Musikholdene på skolen arrangerer aftenen, og alle kan melde sig til at optræde med deres band eller bare med en solo-optræden. En klasse sørger for, at der er kaffe og kage, som kan købes for billige penge. Så kom endelig og fyr den af på scenen – eller nyd dem, der gør det.

Fester

Fester er en vigtig del af gymnasietiden. Vi holder seks fester om året. Det starter med Introfesten i august måned og slutter med årets Gallafest i maj måned. Alle fester er arrangeret af vores festudvalg, som også bestemmer festens tema! Gallafesten har selvfølgelig sit helt eget tema med limousinekørsel, røde løbere, lysende fakler, Les Lanciers, stilige smokings og smukke kjoler.

Koncerter på gymnasiet

Gymnasiet arrangerer hvert år to traditionsrige koncerter. En decemberaften afholdes julekoncerten i Engholmkirken ved siden af skolen. Musikholdene opfører stemningsfulde julenumre og forældre og venner får en smuk oplevelse med sig hjem. Traditionen tro afsluttes koncerten med en smuk opførelse af nummeret ’Hallelujah’ fra Händels ’Messias’. Desuden holder vi forårskoncert, hvor alle de afsluttende musikhold optræder og spiller deres eksamensnumre for forældre og venner.

Den årlige musical

Hvert år har vi musical på skolen. Alle elever kan være med. Nogle arbejder med kostumer, andre med scenografi, lys, lyd, sminke og musik – og nogle står på scenen som skuespillere og sangere! Har du lyst til at tage del i det fantastiske fællesskab, så meld dig til i starten af skoleåret. Der er auditions til de store roller, men ellers kræver det blot tilmelding at være med. Der øves om eftermiddagen, og op til musicalens premiere øves der også i et par weekender. På AGs musikkalender kan man se klip fra de seneste musicals. Se her: AG Musikkalender

Frivillig musik og kor – AG musikkalenderen

Der foregår mange ting efter skoletid i musikafdelingen på AG: Vi har kor en eftermiddag om ugen det meste af året, her kan alle, der har lyst til at synge, være med. Vi deltager i korprojekter med andre gymnasier, i fællesprojekter med Allerød Musikskole, vi optræder på morgensamlinger, til julekoncert og forårskoncert, og vi laver musical en gang om året. Musikøvelokaler kan alle skolens elever benytte til bandøvning, og alle kan melde sig til talentcaféerne, som vi afholder to gange om året. Læs om det hele, se billeder og videoer på AG musikkalenderen, eller kom og besøg os, man kan altid lave en aftale med en musiklærer om at komme på besøg.

Vil du vide mere om AG?

Hvis du synes, AG lyder som en skole for dig, synes vi du skal komme forbi og besøge os. Så kan du mærke stemningen, se skolen og måske endda møde nogle af dine kommende skolekammerater.

Besøg skolen