Læse- og skrivevejledning og matematikvejledning

På AG har du mulighed for at modtage læsevejledning, skrivevejledning samt matematikvejledning. Vi har tre læse- og skrivevejledere og to matematikvejledere, der står for screeninger og de efterfølgende kurser.

I starten af 1.g. bliver du testet i læsehastigheder, stavning og sætningsopbygning af en af skolens læse- og skrivevejledere. Hvis du har brug for hjælp, tilbyder vi dig kurser inden for de områder, hvor du er udfordret. I forbindelse med screeningen bliver klasserne også introduceret til studieteknik og lektielæsning. I læse- og skrivevejledningen kan du også få hjælp til skriftlige opgaver, og du er altid velkommen til at henvende dig til skolens læse- og skrivevejledere, hvis du har brug for hjælp.

Matematikscreeningen foregår i starten af 1.g, og også her bliver du tilbudt kurser indenfor de områder, hvor du er udfordret.
Du er altid velkommen til at henvende dig til en af skolens matematikvejledere, hvis du oplever udfordringer med matematikken.