Ledelsen på Allerød Gymnasium er organiseret som et ledelsesteam. Rektor er overordnet ansvarlig for skolens faglige og pædagogiske arbejde. Til daglig udføres dette arbejde i samarbejde med resten af ledelsen. Ledelsesteamet er kun en del af Allerød Gymnasiums organisationsmodel, der har elever, lærere og øvrige ansatte i centrum for skolens mål om at skabe den bedste kvalitet i undervisningen.
Anders Wind
Rektor
Pædagogisk udvikling, strategiudvikling, ledelsesudvikling, økonomi- og, budgetansvarlig, skolens bygninger og vedligeholdelse, kantinekontrakt bestyrelsen, ansættelser, elevråd og diverse udvalg, al intern efteruddannelse, kvalitetssystem, studie- og ordensregler, pædagogikum, klagesager, overenskomst og arbejdstid, støttefonden, Gymnasiefællesskab
Bo Vølund
Vicerektor
Optagelse af elever i 1.g, holdoprettelse i 1.g, rengøringskontrakter, opfølgning på sygdom/barsel/omsorgsdage/feriefridage og orlov – herunder al vikardækning, 3.g årgangsansvarlig, karakterudvikling og frafald, Studievalg København, musical, nye medarbejdere, overordnet drift, opgavefordeling og modulafvikling, valgfags- og studieretningsoprettelse, nærmeste leder for TAP’ere, sikkerhedsleder og APV-ansvarlig, kalenderansvarlig, rektors stedfortræder.
Irene Eckert
Uddannelsesleder
2.g årgangsansvarlig, SRP/SRO/DHO-ansvarlig, tværfaglig undervisning, skriftlighed, tovholder ift. elever med SPS- og psykologhjælp mv., fastholdelsesansvarlig, tovholder ift. Elevarrangementer, selvstuderende og udvekslingselever, SIP-ansvarlig, sparring til NV/Science-koordinator, højniveau-og studieture samt alle former for ekskursioner mv, talentudvikling, brobygning/introkurser
Mads Bybæk Pedersen
Uddannelsesleder
IT-ansvarlig – herunder IT-politik og -udvikling, 1.g årgangsansvarlig, eksamensansvarlig for både mundtlig og skriftlig prøveafvikling – herunder terminsprøver og årsprøver, fritagelse i idræt, digital dannelse, Team Danmark, frivillige aktiviteter, idrætsdag, håndtering af IT-materialer generelt set og ift. Eksamen, ansvarlig for indkøb af IT-licenser mv, GDPR-ansvarlig, aftaler med kommune.
Pædagogisk faglige koordinatorer
Charlotte Villefrance
Pædagogisk faglig koordinator
Fag: Religion, Fransk
Diverse elevarrangementer herunder studenterhuer, sidste skoledag, translokation, juleafslutning, orienteringsaften, juleafslutning, koordinator folkeskolesamarbejde, UMV- og ETU-afvikling, skoleudvikling – trivsel og den levende skole, udvalgsorganisering
Sofie Grønfeldt Mølgaard
Pædagogisk faglig koordinator
Fag: Dansk, Religion
Informationsmateriale, Elevambassadørkorps, Hjemmeside, Presse, annoncer ift. arrangementer og orienteringsaften, skoleudvikling – fordybelse og kreativitet,
Sophie Nilsson
Pædagogisk faglig koordinator
Fag: Engelsk
International klasse, Internationalt udvalg, Udveksling – herunder Japan, Taiwan, Tyskland, Belgien mv., Skoleudvikling – virkelighedsnær undervisning.