Virtuel Orienteringsaften 21.januar 2021 kl. 19.00

Vi glæder os til at kunne vise dig vores gymnasium torsdag den 21. januar 2021 kl.19.00.

Hold øje med vores facebookside samt hjemmeside, hvor vi åbner dørene med link til aftenens virtuelle event!

Begivenheden bliver virtuel, da vi ønsker at afvikle en tryg og sikker aften efter alle regeringens anbefalinger. Vi vil gøre vores bedste for at vise dig alle sider af Allerød Gymnasium, både hvad du kan opleve i, men også uden for timerne. Vi lover dig en spændende aften i virtuelt selskab med både rektor, studievejleder, elever og lærere. Vi kan allerede nu løfte lidt af sløret for de mange spændende indslag med programmet nedenfor.

Har du lyst til at mærke den særlige stemning, eleverne er med til at skabe på AG, da spring ind på vores instagram, allerod_gymnasium, og se nogle af de mange stories, vores elev-SoMe ambassadører har postet. Du kan også læse mere om vores studieretninger, de mange spændende fag eller den særlige ordning for vores Team-Danmark elever på vores hjemmeside allerodgymnasium.dk.

Ønsker du en påmindelse om vores virtuelle orienteringsaften, da send en sms med teksten ”AG” til 1245.

Vi glæder os til at se dig!

Program

Her følger en lille oversigt over nogle af de mange spændende indslag, du vil have mulighed for at opleve:

19.00-19.35: Talkshow krydret med forskellige indslag, der viser livet på AG Her får du bl.a. mulighed for at overvære:

• Interview med skolens rektor Anders Wind
  • Interview med nuværende AG-elever
  • Video fra studievejlederne, der bl.a. fortæller om STX uddannelsen generelt og hvilke valg, du skal træffe.

19.35-20.10: Præsentation af studieretninger Her får du mulighed for at høre lærere præsentere de forskellige studieretninger, AG udbyder, samt live-chatte med elever.

20.10-20.45: Spørgsmålsrunde

I denne del af programmet har du mulighed for at chatte direkte med skolens ledelse, studievejledere, læse-skrivevejledere samt Team-Danmark-koordinator. Har du stadig flere spørgsmål omkring studieretninger, kan du også stadig nå at stille dem i denne del. Du kan stille spørgsmål som:

• Hvad kan Team-Danmark ordningen tilbyde?
  • Jeg bor i Værløse, – hvordan kommer jeg til AG?
  • Hvordan er faciliteterne for elever med fysiske handicap?
  • Er der lektiehjælp?
  • Hvilke krav til IT-udstyr stilles der?
  • Hvilken hjælp kan man få som ordblind?
  • Kan man vælge psykologi?