ORIENTERINGSBREV VEDR. MANDAG DEN 27/4 2020 24. april 2020 Kære alle, Nu har 3g-klasserne været på skift på AG i en uge. Det har været en virkelig god oplevelse! Alle gør sig meget umage med at holde 2 meters afstand – og med at huske håndvask og afspritning. Fordi vi føler os trygge, så har vi valgt at 3g-klasserne kan være her alle sammen hele dagen fra og med på mandag den 27/4! Onsdag har vi dog lagt et særligt skema om formiddagen. Dette skema kan ses i Lectio. Alle 3g-klasser har deres særlige indgang, undervisningsområde, toiletter mv. Valgfag kører fortsat virtuelt for alle – undtaget de hold, som fremgår af onsdagens Lectio-skema. Der er kun tale om 3g-hold, der undervises fysisk på skolen. Når der er virtuel undervisning for 3g-hold, sidder alle 3g-elever på deres pladser og følger undervisningen her på skolen. UVM og Sundhedsstyrelsen har fortsat ikke tilladt, at 1g og 2g er på skolen. I skal derfor fortsat undervises virtuelt i alle fag. For at vi kan få det hele til at fungere så godt som muligt, så ændrer vi igen ringetider:
  • og 3. modul forkortes med 5 minutter hver og frokostpausen forlænges dermed til 40 minutter fra 11.30 til 12.10.
  • For 3g-hold gælder, at der ikke er 5 minutters pause i løbet af 2. og 3. modul – men vi anbefaler stræk- og skulderøvelser halvvejs i modulet 😊.
  • For 1g- og 2g-hold gælder, at der holdes pause også i 2. og 3. modul. Ellers er det alt for hårdt med virtuel undervisning hele dagen.
  • Kantinen er åben i frokostpausen for 3g.
Så vidt vi ved, er ingen af AGs medarbejdere eller elever ramt af covid19 hverken selv eller dem, de bor sammen med. Vi tænker på alle jer, der fortsat ikke må være på skolen! Vi ved godt, at det er rigtig hårdt for jer at holde humøret og arbejdsindsatsen oppe hjemme uge efter uge. Men ind til videre er der desværre ikke andet for end at bide tænderne sammen og hænge på! Jeg håber I kan udnytte Teams eller andre virtuelle medier til at mødes og bare sludre og måske spise en is i hinandens selskab. Og tænk på, at man godt kan tage på en cykeltur nogle stykker sammen eller sidde i en have med god afstand! Måske kan I dele klassen ind i små aktivitetsgrupper – og passe på, at der ikke er nogen, som slet ikke har kontakt med nogen. Husk at man altid er velkommen til at skrive til sin studievejleder og få en aftale om en telefonsnak, hvis I har behov for det. Det bliver spændende at høre om reglerne ændrer sig efter den 10. maj. Mange hilsner Kirsten