Oplev stemningen og mød nogle af vores elever og lærere

Kunne du tænke dig at opleve stemningen og hverdagen på Allerød Gymnasium? Hvert år giver vi mulighed for, at folkeskoleelever kan komme på besøg på Allerød Gymnasium. Som elev for en dag har du mulighed for at følge undervisningen på en af vores spændende studieretninger og få gymnasiets stemning helt ind under huden.

Kom med til undervisningen

Vi arrangerer en dag for dig, hvor du først møder en af vores studievejledere, som du kan spørge om alt med gymnasiet fx studieretninger, fag, lektier mv. Dernæst følger du undervisningen i to moduler hos en 1.g-klasse. Vi forsøger selvfølgelig at finde en studieretning, der passer til dit ønske. Til slut taler du igen med en fra ledelsen, hvor du kan stille spørgsmål om det, du har oplevet.

Tilmeld besøgsdag

Kom til AG Faglige Workshops med din klasse!

Besøg gymnasiet med din klasse! Igen i dette skoleår 2023-2024 udbyder AG en række workshops for 8.-9. klasse i hhv. Allerød og Furesø kommune. Vi tilbyder både tværfaglige workshops med sprog og enkeltfaglige workshops i bl.a fagene fransk, psykologi, dansk, musik,engelsk idræt, samfundsfag, fysik, kemi, og matematik.

Information for grundskoler

Du kan også komme til orienteringsaften

Udover ovenstående mulighed for at være elev for en dag, inviterer vi også dig og dine forældre til orienteringsaften i januar.

Læs om orienteringsaften

Følg livet på gymnasiet

Følg gymnasiet på Facebook og få et indblik i, hvordan det faglige og sociale liv er. På Snapchat og Instagram poster gymnasiets elever selv opslag og stories fra hverdagen.