Tyskelever fra Allerød Gymnasium på ekskursion til Lübeck

Elever fra gymnasiets 2. og 3.g tyskhold, i alt 158 elever, var torsdag d. 24. november med skolens tysklærere på tur til hansestaden Lübeck, der er på UNESCOS verdensarvliste.

De tilbragte dagen bl.a. med besøg på julemarkedet og ikke mindst med at interviewe tyskere. Eleverne optog også videos og tog billeder til de sprograps, de er i gang med at producere til 2.g’ernes store rapkonkurrence, som i år har temaet jul. 3.g-eleverne nåede et besøg på Det europæiske Hansemuseum, der er det største museum om hansestædernes historie i Europa.

Elevernes fotorallye gennem Lübeck bragte dem bl.a. forbi Lübecks byport Holstentor, Thomas Mann-huset og den tidligere forbundskanslers Willy Brandts hus. Det blev også til et besøg i Niedereggers marcipanhus med den berømte Lübeckermarcipan.

Tyskeleverne havde en indholdsrig dag i Lübeck med god mulighed for at anvende deres tyskfærdigheder i praksis, stifte nærmere bekendtskab med den tyske kultur – og have det hyggeligt sammen.