Kære kommende studenter og forældre.

Vi glæder os til at se jer alle sammen til translokationen på Allerød Gymnasium den 25. juni 2021, hvor vi vil fejre årets studenter og sende dem godt afsted på vogntur!

Translokationen afvikles pga. Corona-restriktioner i år ad to omgange. Første omgang starter kl. 9.00, mens anden og sidste omgang starter kl. 11.00. Vi forventer at sende studentervognene afsted efter ca. 40 minutter på p-pladsen.

Hver elev må tage to familiemedlemmer med til translokationen.

Bemærk at du som familiemedlem skal møde op ved forskellige indgange ved translokationen (Se kort over indgange) afhængig af hvilken klasse, man tilhører, og at I således ikke må gå ind ad skolens hovedindgang den dag. Vi skal bede jer møde op ca. 15 minutter før jeres students translokation går i gang og vente udenfor den indgang, I hører til, indtil vi henter jer ind. Det er meget vigtigt, at I venligst sørger for at være der til tiden, så vi kan få jer alle på plads i tide til elevernes indmarch.

I indgangen skal vi venligst bede jer fremvise et gyldigt coronapas eller et negativt testresultat, der ikke er over 72 timer gammelt. Vær venlige at have det klar til fremvisning i døren.

Dernæst bedes I venligst følge nedenstående restriktioner i forbindelse med translokationen😊

• Husk min. en meters afstand til de deltagere, I ikke er i familie med, når I bevæger jer rundt på skolen.
  • Ved indgangen er der spritdispensere, som I bedes benytte.
  • Stolene er opsat således at de to familiemedlemmer, hver elev har med, kan sidde ved siden af hinanden, samtidig med, at der er min. en meters afstand til medlemmer af andre familier.

Vær opmærksom på, at skolens p-plads er lukket den dag, så er det nødvendigt at komme i bil, kan man fx benytte p-pladsen ved Meny.

Planen over klassernes translokation er som følger:

9.00-10.05: 1. translokationsrunde – som forældre bedes man møde 15. min før ved de nedenfor angivne indgange.

3n – indgang via kantineindgangen

3r – indgang via studiecentret

3z – indgang via G-fløjen

3x – indgang via H-fløjen

10.05-10.45: Studenterne sendes afsted fra p-pladsen i studentervognene

11.00-12.05: 2. translokationsrunde – som forældre bedes man møde 15. min før ved de nedenfor angivne indgange.

3cd – indgang via kantineindgangen

3ev – indgang via studiecentret

3m – indgang via G-fløjen

3p – indgang via H-fløjen

12.05-12.45: Studenterne sendes afsted fra p-pladsen i studentervognene

Efter translokationen

• På p-pladsen har hver klasse fået tildelt en plads til deres studentervogn (Se kort over studentervogne).
  • Inden eleverne går op i vognen og kører væk, skal de have taget et klassebillede i auditorierne. Der er adgang udefra, og hver klasse har en tidsperiode, hvori de skal have taget deres billede. I må gerne hjælpe eleverne med at overholde tidsplanen. Der er naturligvis kun adgang for studenterne.

• 3n – 10.10
  • 3r – 10.15
  • 3z – 10.20
  • 3x – 10.25

• 3cd – 12.10
  • 3ev – 12.15
  • 3m – 12.20
  • 3p – 12.25
  • TD – 12.30

• Herefter skal studenterne om bord på vognen og afsted! Det er vigtigt, at de kører til tiden, så anden translokationsrunde kan starte til tiden😊

Yderligere retningslinjer vedr. Covid-19.

Husk:

• God hosteetikette (host i ærmet)
  • Undgå knus og kram
  • Hvis man har symptomer på smitte med Covid-19, så skal man blive hjemme (symptomer: hoste, feber, ondt i halsen, muskelsmerte, vejrtrækningsbesvær, hovedpine)! Får man symptomer, mens man er på skolen, så skal man gå hjem med det samme og hjemmefra orientere skolens kontor på telefon 4817 7555.
  • Hvis man selv eller ens nærmeste familie er i en særlig risikogruppe, bør man tage særlige forholdsregler.

Vi glæder os til en festlig dag!