Overvældende mange besøgende til Allerød Gymnasiums orienteringsaften.

Til tonerne fra musik fremført af nogle af AG’s musikelever blev de mange kommende elever og deres forældre i går aftes (d. 23. januar) budt velkommen i ”badekarret” på Allerød Gymnasiums til gymnasiets årlige spændende orienteringsaften.

I sin velkomsttale til de 700 fremmødte gæster fortalte rektor Kirsten Schiellerup med stolthed bl.a. om gymnasiets bredt favnende faglighed, elevernes fantastiske sociale fællesskab og de suveræne undervis-ningsfaciliteter, som bl.a. omfatter flotte musik- og dramalokaler og topmoderne idrætsfaciliteter – alt sammen noget som man kan blive en del af, hvis man beslutter sig for at starte på AG til august.

Efter velkomsttalen gav musikeleverne fra 2de Oh-Lands nummeret ”White Nights”, hvilket de modtog mange klapsalver for.

To tidligere elever fik af aftenens elevværter, Razan fra 2ev og Julius fra 2p stillet nogle spørgsmål om, hvordan de så tilbage på deres gymnasietid på AG, og hvad AG havde givet dem med på vejen ud i deres videre studieliv. Begge var ikke i tvivl om, at det sociale liv og fællesskab, de mange tilbud på skolen og undervisningens høje kvalitet var noget af det, som havde betydet allermest for dem.

En række medvirkende elever fra dette års coming-up elevstyrede musical ”De bedste dage i vores liv” opførte nummeret ”Time” af Pink Floyd. Forestillingen spiller torsdag aften d. 30. januar, fredag aften d. 31. januar, begge dage kl. 19.00, og lørdag d. 1. februar kl. 17.00. Alle de besøgende elever fik en invitation til gratis at komme og overvære, hvad AG’s elever på egen hånd formår at skabe på ”de skrå brædder”.

Studievejledere Marie Louise Hansen kom med gode råd til at vælge den rigtige ungdomsuddannelse, og to elever, Emma fra 1n og Tobias fra 1x, leverede en fin præsentation af de mange sjove og spændende aktiviteter uden for selve undervisningen, som eleverne kan melde sig til. Aktiviteterne giver ikke kun mulighed for f.eks. særlig faglig fordybelse, men også indflydelse på tiden i gymnasiet, og er i høj grad også med til skabe det gode sociale liv og sammenhold både i klassen og på tværs af klasser og årgange, som AG er kendt for.

Efter det indledende program, som blev flot styret igennem af de to elevværter, var der åbent hus, hvor de besøgende fik mulighed for at overvære lærere og elever uddybe de faglige muligheder i AG’s studieretninger, som man som 1.g. elev vil skulle vælge imellem efter grundforløbet, som udgør de første 3 måneder af gymnasietiden.

I science-fløjen havde de dygtige elever fuld damp på at udførte sjove eksperimenter, og i de mange velbesøgte boder rundt omkring på gangene kunne man få mere at vide om de enkelte fag og få svar på andre spørgsmål, som man som kommende elev kan være optaget af.

I skolens idrætshal var der også fuld power. Flere elever viste AG’s idrætsfaciliteter frem for gæsterne og gav smagsprøver på deres færdigheder inden for forskellige slags boldspil.