2ev i DR-byen

I forbindelse med et forløb i dansk om nyhedsformidling besøgte 2ev fra Allerød Gymnasium i slutningen af januar DR-byen. Her fik eleverne en rundvisning i DR’s forskellige nyhedsredaktioner og nyhedsstudier. Klassen har i undervisningen haft særligt fokus på DR’s historie og public service-forpligtelser samt på medievirksomhedens nyhedsformidling i radio, tv og på internettet.

Eleverne skal i forløbet om nyhedsformidling selv arbejde i nyhedsredaktioner, hvor de skal formidle til avis-, radio- og tv-mediet. I slutningen af marts skal eleverne på studietur til Barcelona, hvor de bl.a. vil blive undervist af en dérboende dansk journalist, der vil fortælle dem om, hvordan man udvælger og formidler nyhedsstof efter sin målgruppe, udtaler klassens dansklærer Rikke Arnholtz.