3V fra Allerød gymnasium på besøg hos COWI i Lyngby

Torsdag den 30. januar 2020 var 3V fra Allerød Gymnaium på besøg hos COWI i Lyngby. COWI er en rådgivningsvirksomhed som arbejder med ingeniørteknik, miljø og samfundsøkonomi over hele verden, hvilket 3V på bedste vis fik et indblik i ved besøget.

Efter en kort præsentation af nogle af COWI’s helt store projekter samt en quiz om Storebæltsbroen og en tur igennem dele af bygningen, fik eleverne et foredrag om virksomhedens struktur samt hvad det vil sige at arbejde i en sådan global virksomhed. De blev præsenteret for flere eksempler på hvad COWI gør for at bidrage til den bæredygtige udvikling. Efter foredraget fik eleverne præsenteret en ”ingeniør-case” som de efterfølgende skal arbejde med i matematiktimerne på Allerød gymnasium.

Besøget sluttede af med at alle de elever som havde lyst, fik en rundvisning på COWI. Det var et rigtig godt besøg, og flere af eleverne gik derfra med en tanke om at sådan et sted kunne de godt tænke sig at arbejde en dag, udtaler matematik- og fysiklærer Stine Weisbjerg. fyso.