Julius Mygind holder oplæg om unge og stoffer på Allerød Gymnasium

Julius Mygind

Fredag d. 27/11 havde Allerød Gymnasium besøg af Julius Mygind, som holdt oplæg i to omgange for alle 1.- og 2.g’ere om unge og stoffer.

I en god balance mellem alvor og humor indfangede Julius Mygind eleverne i en utrolig personlig, ærlig og nærværende fortælling om sit eget liv. En barndom og et ungdomsliv præget af dårligt selvværd, dårlig selvtillid og kampen mod stoffernes forførelse væk fra dagligdagens problemer.

Julius ramte i sin fortælling temaer om ikke at føle sig god nok, om ikke at føle sig lige så god som de andre, om at flygte fra virkeligheden og om ” at sluge alt sit lort selv”. For Julius blev hash og stoffer vejen væk fra et liv han ikke kunne overskue – et valg, som den dag i dag, stadig har store konsekvenser for ham på trods af, at den gamle livsstil er lagt på hylden, og han i dag har et godt liv med kone og børn.

Julius’ opfordring til eleverne var klar: At stoffer ikke er vejen til at løse sine problemer, og at man gennem bevidste og gode valg kan tage ansvar for og ejerskab over sit liv.