1.k deltog i CPH:DOX 2021

1.k fra Allerød Gymnasium fik atter lidt luft under vingerne og pulserende virkelighed ind under huden, da de mandag d. 10. maj deltog i CPH:DOX 2021. Eleverne så den meget smukke og poetiske dokumentar “Black Blossom” (“Klub Kranium”), som følger tre unge mennesker fra et subkulturelt goth-miljø. Filmen kredser i lyriske billeder om temaer som venskab, ensomhed, identitet, seksualitet samt retten til at være sig selv – temaer som både er aktuelle og genkendelige for de unge.

Så ud over en hyggelig formiddag, med fokus på socialt samvær og rebuilding af den gode klassekultur efter lang tids hjemmeundervisning, tog de 30 elever fra 1.k også en masse inspiration og refleksion med hjem, som vi glæder os til at folde ud i den følgende danskundervisning.