Opstart på Allerød Gymnasium

Vi er nu tilbage på fulde sejl på Allerød Gymnasium – en stort set normal skole som før Corona. Dejligt!

Derfor har vi også modtaget vores nye 1.g’ere med alle de intro-aktiviteter, vi er så stolte af og som giver eleverne en rigtig god start (projektet hedder faktisk ”Project God Start” og er udviklet af vores studievejledere.

Alle klasser bliver udstyret med 4 tutorer, som er elever fra 2. og 3. g., der har fået en særlig tutoruddannelse i slutningen af deres sommerferie.

Én af tutorerne (Amalie Sofia Østergaard fra 2p) har skrevet lidt om opstarten og én af de populære teambuildingsøvelser: Papkassebyg: “Onsdag den 11. august kunne man spotte mange glade men spændte ansigter på gangene på Allerød Gymnasium. Denne dag indtog de nye 1.G elever nemlig klasselokalerne for første gang. De blev taget godt imod med en velkomsttale fra Rektor, Anders Wind, og efterfølgende af de mange forberedte elev-tutorer, som stod klar med aktiviteter i ærmet.”

Det var, ifølge rektor, en glæde at kunne sparke skoleåret i gang med en mindre restriktiv dagsorden end forrige år. De mange lempelser på Covid-19 restriktionerne giver nemlig mulighed for, at eleverne kan have mere omgang med hinanden – også på tværs af klasserne.

Eleverne fik også rig mulighed for at lære hinanden at kende såvel udfolde sig kreativt ved det traditionsrige papkassebyg event. Fredag formiddag skulle de nye 1.G’ere, ved hjælp af blot pap, saks og tape, bygge deres bedste bud på en filmkarakter. Dette ledte til mange grin, glade ansigter og en masse flotte pap skulpturer. Med høj musik og underholdning fra tutorerne blev det igen i år en succes. Herefter blev den bedste figur kåret, hvilket i år blev en veludført gengivelse af tegneseriefiguren Hulk.

De nye 1.G elever kan se frem til endnu flere spændende events med både hyttetur, idrætsdag og fest forude.