Korkoncert med uropførelse på Allerød Gymnasium lørdag d. 19. marts

Den 19. marts kan et spændt publikum opleve aktuelle og spændende korsatser med musik af komponist Jakob Høgsbro og tekster af elever fra Allerød Gymnasium. Temaet er ”Alt det vi ikke taler om”, og det var første gang denne musik opføres nogensinde!

Sangteksterne består af lyrik fra en kreativ skriveworkshop på Allerød Gymnasium i efteråret 2021. Her samledes en gruppe elever efter skoletid og arbejdede med at skrive lyriktekster. Efterfølgende har Jakob Høgsbro komponeret musik til teksterne, og resultaterne kan høres til koncerten, hvor musikelever fra Allerød Gymnasium sammen med kammerkoret Vox Humana fremfører sangene i et 110 personers stort fælleskor.

De deltagende er alle AG’s musikelever, dirigent Jakob Høgsbro og koret Vox Humana