Allerød Gymnasium deltog i Affaldsindsamlingen 2021

Udstyret med handsker og affaldssække deltog elever fra Allerød Gymnasium i uge 15 i den nationale affaldsindsamling, som Danmarks Naturfredningsforening står bag. Hver klasse brugte mellem en halv og en hel time til at indsamle affald i naturen, og forbavsende meget plastic, emballage, cigaretskod, tomme flasker og dåser blev fyldt i sækkene.

Affaldsindsamlingen har selvfølgelig først og fremmest til formål at rydde op i naturen, men den var også en kærkommen social aktivitet for eleverne, der har tilbragt de sidste mange uger i hjemmene med virtuel undervisning.

Danmarks Naturfredningsforening har i år haft særligt fokus på take away-affald. Ved deltagelse i Affaldsindsamlingen 2021 deltager gymnasiet samtidig i konkurrencen om 25.000 kr. til et grønt projekt på skolens område.