Musikturné med egen musik

I efteråret har 37 musikelever fra 2.g og 3.g har været på koncertturne på 6 skoler i Allerød. Musikeleverne kommer fra en studieretningsklassen 2de og valgholdet i musik. De har alle haft et forløb hvor de i grupper har skrevet deres egne sange som de efterfølgende har indspillet i lydstudiet på gymnasiet.

Sangene handler om nogle vigtige temaer f.eks. at bekymre sig om fremtiden eller fortiden, at klare svære ting og udfordringer i livet, og der er fantasisange om rumrejser, mærkelige væsner og uhyggelige skyggesider i et menneske.

Det giver en fantastisk stemning at spille live for et publikum – også selvom mange af de optrædende på forhånd er mere nervøse end man lige kan se på overfladen. Vi tager på turné for at vise hvad musikafd. på Allerød Gymnasium kan bruges til og for at få erfaringen i at optræde med sin egen musik.

Læs mere i denne artikel i Allerød Nyt; https://ugeaviser.e-pages.pub/titles/allerodnyt/391/publications/1281/articles/1694164/6/1