Krav til bærbar computer

Bærbar computer i undervisningen

Eftersom IT er et naturligt redskab i undervisningen, regner vi med, du medbringer en computer i skolen. Om der er tale om en Windows PC eller Apple computer er underordnet. Dog anbefaler vi en lettere og mindre bærbar i størrelsen 11″ eller 13″. Vi fraråder brug af computere med browserbaserede styresystemer som ex. Chrome-OS (chromebooks), som ikke har mulighed for at downloade de benyttede fagprogrammer. Endvidere frarådes computer med harddisk under 120 gb.

Skolen tilbyder gratis licens til Office 365 (Bl.a. med word, excel samt notetagningsprogram OneNote) til alle elever på Allerød Gymnasium. Licensen er gyldig, så længe du er elev på gymnasiet. Du får adgang til licensen i forbindelse med introforløbet, når du starter på skolen.

Elevansvar

Du har selv ansvar for egen computer og øvrige devices. Allerød Gymnasium tilbyder IT support i begrænset omfang tirsdage og torsdage. Du er samtidig selv ansvarlig for at få de programmer downloadet, der anvendes i undervisningen og til eksamen.

Det er vigtigt, du jævnligt tager sikkerhedskopier – BackUp. Gem vigtigt materiale flere steder. Evt. i skyen, som du har mulighed for med din Office 365 licens med brug af programmet OneDrive.

Husk også at få downloadet de nyeste versioner af de programmer, du anvender, samt at få opdateret computerens styresystem, når der er opdateringer.

Det kan anbefales, at du har flere browsere installeret på din computer. Ex. på PC : Internet Explorer og Chrome, – på MAC: Safari, Firefox eller Chrome. Når den ene browser står af og ikke kan klare en opgave, kan browser nr. 2 som regel løse problemet