Til lærere og undervisere – disse systemer må du bruge som led i undervisning
Som ansat på Allerød Gymnasium skal du bruge de it-systemer, som skolen stiller til rådighed, til al arbejdsrelateret, digital kommunikation, undervisning og opbevaring af personoplysninger. Disse systemer er godkendt af ledelsen på baggrund af en forudgående risikovurdering.
De it-systemer, som Allerød Gymnasium har godkendt til brug i undervisning, er bl.a.:
- Office365
- Lectio
- UNI-login
- Teams
- Outlook (mail)
- Og mange flere.
Til virtuel fjernundervisning bruger skolen:
- Teams
- Lectio
Skolens vejledning i, hvordan du logger ind og bruger funktionerne finder du her.
Til almindelig undervisning kan følgende platforme bruges, idet skolen har foretaget en risikovurdering af databehandlingen i platformen. Listen vil blive opdateret halvårligt:
- Se tidligere link
Elevernes brug af platformene er betinget af, at eleverne kender og så vidt muligt efterlever skolens husregler om agtpågivenhed og dataminimering vedr. personoplysninger.
Hvis man som underviser/lærer ønsker at ibrugtage en digital platform, der ikke fremgår af listen overfor, skal skolens GDPR-tovholder (Mads B. Pedersen) orienteres herom, så der kan blive foretaget en risikovurdering. Det pågældende it-system kan godt bruges mens der afventes en risikovurdering, så længe man overholder rammerne for god adfærd ved brug af it-systemer.