Festkodeks på AG

Inden du som elev starter din festdeltagelse op på AG, kan det være meget rart i korte træk at kende rammerne for, hvordan vi afvikler festerne på AG.

Nedenfor har vi derfor oplistet både rammer og krav – som vi vil bede dig om at sætte dig grundigt ind i.

Derudover er det måske endnu mere vigtigt, at du sammen med dine klassekammerater og venner gør alt hvad du kan for at medvirke til at skabe en god fest. Det kan du bl.a. gøre ved fra start til slut at passe på dine venner og dig selv. Tag derfor hensyn til hinanden både før, under og efter festen. Det kan du fx gøre ved at tage dig af de venner, der måske er lidt for berusede og ved at undgå konflikter. På samme måde kan du lave aftaler med dine kammerater om aldrig at gå alene hjem fra festerne. Husk at du altid kan bruge de ansatte eller andre voksne, der er rundt om festerne, så vi sammen kan være med til at passe på hinanden.

Festerne bliver kun lige så gode som det gode humør og energi, som vi vælger at lægge i dem

• Vi har altid deltagelse af erfarne vagter fra professionelt vagtfirma, SSP-ansatte fra Allerød Kommune, 3 lærere samt en ledelsesrepræsentant i form af enten rektor eller vicerektor. Henvend dig til en af disse, hvis du har behov for hjælp.
  • Det er kun muligt at få adgang til festerne, hvis gyldige billetter er købt inden festen på studiz.dk. Festerne er kun for AG’s elever.
  • Festerne planlægges af skolens festudvalg i samarbejde med ledelsen.
  • Vagterne tjekker altid alle tasker ved indgangen – og det er ikke tilladt for eleverne at medbringe nogen som helst form for drikkelse. Denne vil blive konfiskeret og hældt ud inden adgang til festen.
  • Under festen er det ikke muligt løbende at hente ting fra garderoben. Man kan kun aflevere genstande og ellers er der først adgang til garderoben, når man skal hjem fra festen.
  • Hvis man mister genstande under festen, da anbefaler vi, at I kommer ned om mandagen på kontoret og ser, om der er dukket noget op under oprydningen. Tabte mobiltelefoner leveres løbende ind på kontoret – så husk at tjek det af inden du går på mobilløs weekend.
  • Husk at der altid serveres gratis vand og salg af sodavand.
  • Rygning er selvfølgelig ikke tilladt, jf. rygelovgivningen. Sker det, at elever ryger, da vil elever blive bedt om at forlade festen.
  • Det er ikke muligt at gå til og fra festen, mens den er i gang. Frisk luft kan dog altid trækkes på den røde plads.
  • Hvis vi skønner, at elever bliver for fulde, da vil vi om nødvendigt ringe hjem – også selvom eleven er fyldt 18 år. Hvis eleven allerede ved indgangen skønnes for fuld, da vil vedkommende blive nægtet indgang og de pårørende kontaktes.
  • Skolens ordensregler er også i spil ved festen. Derefter bedes alle selvfølgelig opføre sig tolerant og hensynsfuldt over for både elever, ansatte, vagter og SSP – præcis som de også er tolerante og hensynsfulde overfor dig.
  • Hvis du vil vide mere om god alkohol-kultur, så læs mere om Projektet: Gymnasier fuld af liv der kæmper for en reduktion af de unges alkoholforbrug.
  • Find en række gode råd her, der med fordel kan tages med, hvis man som forældre lægger hus til en forfest.

God fest!

AG