Naturgeografi – Progressionsplan
1.g.
- Hypotese, opstilling afprøvning
- Fejlkilder
- Modelforståelse
- Taksonomiske niveauer i NG
- Informationssøgning
- Perspektivere til samfundsfag og andre fag
- Bilagslagring til eksamen
- Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
- Geofaglige arbejdsmetoder
2.g.
- Hypotese, opstilling afprøvning
- Fejlkilder
- Modelforståelse
- Taksonomiske niveauer i NG
- Informationssøgning
- Perspektivere til samfundsfag og andre fag
- Bilagslagring til eksamen
- Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
- Geofaglige arbejdsmetoder
- Inddrage teori/model i forhold til egen empiri
- Diskutere teori/model
C-niveau:
Opgavegenrer:
- Journaler: Dataindsamling
- Rapporter: Behandling og fortolkning
- Oplæg/præsentationer/posters
- Fremstilling af forskelligt geografisk materiale såsom kort, figurer, diagrammer o.l; Mindmaps
Kompetencer:
- Hypotese, opstilling afprøvning
- Fejlkilder
- Modelforståelse
- Taksonomiske niveauer i NG
- Informationssøgning
- Perspektivere til samfundsfag og andre fag
- Bilagslagring til eksamen
- Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
- Geofaglige arbejdsmetoder
- Introduktion til innovation
B-niveau:
Opgavegenrer:
- Journaler: Dataindsamling
- Rapporter: Behandling og fortolkning
- Oplæg/præsentationer/posters
- Fremstilling af forskelligt geografisk materiale såsom kort, figurer, diagrammer o.l
- Mindmaps
- Projektopgave i grupper.
Kompetencer:
- Hypotese, opstilling afprøvning
- Fejlkilder
- Modelforståelse
- Taksonomiske niveauer i NG
- Informationssøgning
- Perspektivere til samfundsfag og andre fag
- Bilagslagring til eksamen
- Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
- Geofaglige arbejdsmetoder
- Inddrage teori/model ift egen empiri
- Diskutere teori/model
- Arbejde innovativt