Biologi – Progressionsplan

1.g.

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data

2.g.

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data
  • Formulere problemstillinger under anvendelse af fagudtryk
  • Analysere og vurdere artikler med biologisk indhold

3.g.

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data
  • Analysere og vurdere artikler med biologisk indhold
  • En præcis beskrivelse og analyse af en biologisk problemstilling forudsætter en korrekt anvendelse af fagudtryk og evne til at fremhæve de væsentlige punkter. Herved opøves en kombination af faglige og formidlingsmæssige kompetencer

C:niveau:

Opgavegenrer:

  • Biologirapport
  • Journal

Kompetencer:

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data

B-niveau:

Opgavegenrer:

  • Biologirapport
  • Journal

Kompetencer:

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data
  • Formulere problemstillinger under anvendelse af fagudtryk
  • Analysere og vurdere artikler med biologisk indhold

A-niveau:

Opgavegenrer:

  • Biologirapport
  • Skriftlige eksamensopgaver

Kompetencer:

  • Problemløsningskompetencer
  • Formidlingskompetencer
  • Bearbejde, analysere og fortolke data
  • Analysere og vurdere artikler med biologisk indhold
  • En præcis beskrivelse og analyse af en biologisk problemstilling forudsætter en korrekt anvendelse af fagudtryk og evne til at fremhæve de væsentlige punkter. Herved opøves en kombination af faglige og formidlingsmæssige kompetencer