Naturgeografi – Progressionsplan

 1.g.

  • Hypotese, opstilling afprøvning
  • Fejlkilder
  • Modelforståelse
  • Taksonomiske niveauer i NG
  • Informationssøgning
  • Perspektivere til samfundsfag og andre fag
  • Bilagslagring til eksamen
  • Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
  • Geofaglige arbejdsmetoder

2.g.

  • Hypotese, opstilling afprøvning
  • Fejlkilder
  • Modelforståelse
  • Taksonomiske niveauer i NG
  • Informationssøgning
  • Perspektivere til samfundsfag og andre fag
  • Bilagslagring til eksamen
  • Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
  • Geofaglige arbejdsmetoder
  • Inddrage teori/model i forhold til egen empiri
  • Diskutere teori/model

C-niveau:

Opgavegenrer: 

  • Journaler: Dataindsamling
  • Rapporter: Behandling og fortolkning
  • Oplæg/præsentationer/posters
  • Fremstilling af forskelligt geografisk materiale såsom kort, figurer, diagrammer o.l; Mindmaps

Kompetencer:

  • Hypotese, opstilling afprøvning
  • Fejlkilder
  • Modelforståelse
  • Taksonomiske niveauer i NG
  • Informationssøgning
  • Perspektivere til samfundsfag og andre fag
  • Bilagslagring til eksamen
  • Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
  • Geofaglige arbejdsmetoder

B-niveau:

Opgavegenrer: 

  • Journaler: Dataindsamling
  • Rapporter: Behandling og fortolkning
  • Oplæg/præsentationer/posters
  • Fremstilling af forskelligt geografisk materiale såsom kort, figurer, diagrammer o.l; Mindmaps; Projektopgave i grupper.

Kompetencer:

  • Hypotese, opstilling afprøvning
  • Fejlkilder
  • Modelforståelse
  • Taksonomiske niveauer i NG
  • Informationssøgning
  • Perspektivere til samfundsfag og andre fag
  • Bilagslagring til eksamen
  • Strukturelle fejl i forsøg i forhold til den virkelighed der forsøges illustreret
  • Geofaglige arbejdsmetoder
  • Inddrage teori/model ift  egen empiri
  • Diskutere teori/model