Drama – Progressionsplan

Grundforløb: (Mangler)

1.g.

For begge afleveringer gælder at det er løbende skriftligt arbejde:

  • Genredefinitioner
  • Forestillingsanalyse – (redegørelse og analyse).
  • Fagterminologi.
  • Bevidsthed om udvalgte teaterhistoriske perioder.
  • Selvrefleksion.
  • Overskue og strukturere.

2.g.

  • Rapporter:
    Redegørelse og argumentation for kunstneriske valg i relation til projektets idé.
  • Perspektivering til relevant teori og metode.
  • Selvrefleksion.

 

  • Forestillingsanalyser:
    Redegørelse for det sceniske udtryk.
  • Analyse og fortolkning af stykkets tema / budskab.
  • Perspektivering til relevant teori og metode.

C-niveau:


Opgavegenrer:

  • Portfolio: Mindre, løbende skriftligt arbejde og noteskrivning – oftest udført i undervisningstiden. Indholdet samles til to afleveringsopgaver der omhandler det teoretiske arbejde i faget.


Kompetencer:

  • Fagterminologi
  • Analyse og fortolkning
  • Bevidsthed om udvalgte teaterhistoriske perioder
  • Forbedringsstrategi

 

B-niveau:


Opgavegenrer:

  • Rapport: Afleveringsopgave efter de to større projekter
  • Forestillingsanalyse: Analyse og fortolkning af to overværede forestillinger.


Kompetencer:

  • Fagterminologi
  • Analyse og fortolkning
  • Bevidsthed om udvalgte teaterhistoriske perioder
  • Forbedringsstrategi